"Ani táto stavba sa neobišla bez menších problémov, súťaž na
zhotoviteľa sme museli opakovať. Pred začatím búracích prác bolo tiež
potrebné spracovať projekt, zabezpečiť inžiniersku činnosť a vypracovať
povodňový plán zabezpečovacích prác. Po náročnej administratívnej časti
prác tak môžeme odovzdať stavenisko zhotoviteľovi, ktorý začína s
búraním poškodenej nosnej konštrukcie mosta," uviedol generálny riaditeľ Správy ciest KSK Anton Trišč.
Most postavený v roku 1948 je podľa odborného posudku statika v
havarijnom stave. Z dôvodu možného kolapsu nariadil Okresný úrad Košice –
okolie jeho úplnú uzáveru. V najbližších dňoch zhotoviteľ demontuje
zábradlia, vybúra rímsy a mostovku a odstráni aj šesť oceľových
nosníkov, ktoré tvoria nosnú konštrukciu. Dočasné mostné provizórium
bude založené na spodnej stavbe pôvodného mosta. Podľa zmluvy so
zhotoviteľom by mali tieto práce trvať 30 pracovných dní od odovzdania
staveniska. Úsek medzi Herľanmi a Banským by tak mal byť podľa kraja
opäť prejazdný najneskôr v polovici septembra. Po oceľovom premostení
budú môcť prechádzať vozidlá do 25 ton, a to v jednom jazdnom pruhu.
Premávku bude riadiť svetelná signalizácia.
Búracie práce aj prenájom dočasného premostenia hradí zo svojho rozpočtu KSK, práce si vyžiadajú takmer 264.000 eur. "Výstavba
nového mosta je súčasťou projektu rekonštrukcie cesty II/576 medzi
Bohdanovcami a Herľanmi, na ktorú sme získali prostriedky z
Integrovaného regionálneho operačného programu. Z dôvodu nárastu cien
stavebných materiálov v súčasnosti prebieha opakované verejné
obstarávanie na zhotoviteľa tejto rozsiahlej rekonštrukcie. Aby bol úsek
aspoň dočasne prejazdný a dopravné obmedzenia čo najmenšie, z projektu
bolo vyňaté zbúranie mosta a realizujeme ho vo vlastnej réžii," konštatoval predseda KSK Rastislav Trnka.